Általános Szerződési Feltételek
A Kontaktbauszig Kft.által a Szigetelés kivitelezési, kapcsolt szolgáltatás értékesítése, nyújtása körében alkalmazott Általános Szerződési Feltételek
Az ÁSZF személyi, tárgyi és időbeli hatálya
Jelen szerződés a Kontaktbauszig Kft.,(Későbbiekben Vállalkozó) valamint az általa nyújtott tetőszigetelési szolgáltatást tőle egyszeri alkalommal vagy visszatérően megrendelő, igénybevevő jogalany (Későbbiekben Megrendelő) közötti adásvételi jogviszony általános folyamatát és feltételeit rendezi. Vállalkozó és Megrendelő, későbbiekben együttesen Felek.
Az ÁSZF 2020-01-24- től határozatlan időtartamra lép hatályba, és a Szerződő Felek részéről a hatályba lépés napján, továbbá az azt követően megkötött adásvételi és szolgáltatási jogügyletekre alkalmazható.
Értelmező rendelkezések
Jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazásában Egyedi Vállalkozói szerződés (tényleges vásárlás) az Vállalkozó és a Megrendelő között a szolgáltatás rendelés véglegesítése következtében, az Vállalkozó visszaigazolása megküldése mellett, magyar nyelven létrejövő, írásba foglaltnak minősülő jogügylet, amelynek a mindenkor hatályos ÁSZF elválaszthatatlan mellékletét képezi;
Vállalkozó:
Kontaktbauszig Kft.
Szigetszentmiklós, Botond utca 1/b, 2310
Adószám: 24152723-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-159844;
vezető tisztségviselő: Serfőző Orsolya ügyvezető igazgató,
vállalkozást nyilvántartásba vevő szerv megnevezése: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága; székhelye: 2310 Szigetszentmiklós, Botond u 1/b.;
e-mail: kontaktbau@kontaktbau.hu)
Megrendelés menete
Helyszíni felmérés
A Vállalkozó csak a megrendelés tárgyát képező ingatlanon történő személyes bejárás, és Műszaki Állapotfelmérést (később Felmérés) követően ad ajánlatot. Vállalkozó jogosult a Felmérés és a munka során fotókat készíteni és azokat felhasználni és tárolni, kifejezetten a munkavégzés területére koncentrálva, ha a Megrendelő nem rendelkezik ennek ellentétes módon.
Erre egyeztetett időpontban kerül sor, melyről Vállalkozó 3 alkalommal e mailes értesítést küld.
A Felmérést a Vállalkozó erre feljogosított alkalmazottja végzi.
A Felmérést, a Vállalkozó előzetesen egyeztetett időpontban a Megrendelő vagy a Megrendelő Meghatalmazottja jelenlétében végzi.
Ennek során a Megrendelő tájékoztatást kap az átvizsgált szerkezet állapotáról, valamit a Vállalkozó által alkalmazott technológiával történő megvalósítás mikéntjéről.
A Felmérés nem jár Ajánlatadási kötelezettséggel, a Felmérés eredményeképpen Vállalkozó megbízottja, dönthet úgy szóbanforgó ingatlan vonatkozásában nem ad Ajánlatot. Vállalkozó – bizonyos esetekben – javasolhat egy második, alaposabb műszaki bejárást, felmérést.
Ajánlatadás
A Vállalkozó, amennyiben Felmérés alapján megvalósíthatónak ítéli meg a ráváró feladatot, írásos Árajánlatot készít. Az Ajánlat soronként tartalmazza a munka fázis mozzanatait. A rájuk vonatkozó esetleges speciális feltételeket.
Az ajánlat mintavételezéses felmérés alapján készül, az eredmények nem vonatkoznak a teljes szerkezetre, így a kivitelezés során történő teljes feltárásnál a műszaki és megvalósítási paraméterek módosulhatnak, aminek következtében a kivitelezés időtartama és összege is változhat.
Az Ajánlat érvényessége, mindig az aktuális Ajánlat fejlécében kerül feltüntetésre.
Megrendelés feltételei
A Megrendelés az Ajánlat elfogadásával kezdődik.
Az Ajánlat elfogadása történhet az értesítő e mailben lévő linkre való kattintással, telefonon, e mailben, levélben, vagy bármilyen az elfogadási szándék, egyértelmű kinyilatkoztatására alkalmas formában, a Vállalkozó bármely munkatársán keresztül.
Az Ajánlat elfogadásával a Megrendelő ráutaló magatartással elfogadja jelen ÁSZF teljeskörű, minden későbbi folyamatra kiterjedő érvényességet, a benne foglaltakat magára kötelezőnek ismeri el.
Előleg (megrendelés véglegesítés)
Az Ajánlat elfogadást követően Előleg bekérő kerül kiállításra, melynek maradéktalan megfizetését követően válik a Megrendelés véglegessé!
Kivitelezési időpont
Az Előleg teljes megfizetését követően Vállalkozó alkalmazottja, Kivitelezési időpont egyeztetésre keresi a Megrendelőt.
A Vállalkozó a munkavégzésre a lehető legkorábbi időpontot ajánlja fel, amikor a szükséges kapacitás rendelkezésre áll.
A Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt, hogy időjárási körülmények nagyban befolyásolják, illetve meg is hiúsíthatják a Kivetelező részéről az adott napon történő munkavégzést, ebben az esetben Vállalkozó köteles minél korábbi – kapacitásnak megfelelően – újabb kivitelezési időpontot felajánlani.
Kivitelezés
A Vállalkozó szavatol, hogy a munkavégzéshez szükséges minden tárgyi feltételelel rendelkezik, és hogy a felhasznált anyagok rendeltetésszerű használatra alkalmasak, melyeket gyártói tanúsítvánnyal igazolni tud.
Folyamat
Kivitelezés napján, a Munkavégzéssel megbízott kollégák a megbeszélt időpontban a Megrendelés tárgyát képező ingatlanhoz érkeznek.
A Megrendelővel a munkatársakat irányító Kivitelezés Vezető kolléga informálja a várható munkafolyamatokról. A Megrendelő hozzájárul, hogy akár külső akár belső munkáról van szó, a pontos és precíz munkavégzés miatt a kivitelezés kezdetén a Kivitelezés Vezető belülről is megnézhesse a szigetelendő területet. Mivel ahogy a fenti (3.2 Ajánlatadás pontban is szerepel) Megrendelés alapját képező helyszíni műszaki szaktanácsadás során készült árajánlat tájékoztató jellegű. Teljeskörű feltárásra csak a kivitelezés során kerül sor, ennek eredményeként ha a Vállalkozó ha úgy ítéli meg, visszaléphet a munkától, vagy kérhet további javításokat a szerkezeten, melynek felelőssége és további költsége a Megrendelőt terheli. Vállalkozónak tájékoztatási kötelezettsége van. Vállalkozó fenntartja a változtatás jogát a munkavégzés sorrendjével, módjával és további kivitelezési feladatok elvégzésével kapcsolatban, melyről előzetesen tájékoztatnia kell a Megrendelőt.
Munkaterület biztosítása, munkavégzés feltételek, folyamatok
A Munkaterület biztonságossá, és munkavégzésre alkalmassá tétele a Megrendelő feladata, amennyiben adott területen a Vállalkozó helyszínen lévő munkavégzésért felelős, magát Kivitelezés Vezetőként azonosító kollégája, a helyszínt balesetveszélyesnek, vagy a megfelelő munkavégzésre alkalmatlannak tartja, a Vállalkozó elállhat a munkavégzéstől, minden jogkövetkezmény nélkül. A Megrendelő nem megfelelő helyszín biztosítása miatti munka meghiúsulása okán, a Vállalkozó, a megfizetett Előleg 100% ára, valamint az Ajánlatban lévő Teherautó kiállásként felszámított összegre jogosult.
A Megrendelő köteles a munkaterületről az összes értéket vagyon és használati tárgyat biztonságba helyezni. A munkaterületen hagyott dolgokban, vagyon illetve használati tárgyakban keletkezett károk vonatkozásában, a Vállalkozónak helytállási, illetve kártérítési kötelezettsége nincs.
Vállalkozó jogosult megtagadni a munkavégzést, amennyiben a Megrendelő szakmailag nem megfelelően megvalósítható utasításokat ad, illetve nem fogadja el a Vállalkozó által javasolt műszaki megoldást.
A Megrendelő elfogadja, hogy egyes esetekben a Munkaterület nem kerül eredeti állapotban visszaállításra, ilyen például de nem kizárólag a belső lyuk fúrás, és a borított födém borításának megbontása. Ezen esetek pontos leírása az Ajánlatban tételenként szerepel.
A munka végeztével, annak átvétele során a Megrendelő átveszi a munkát, megbizonyosodik arról, hogy ugyanabban az állapotban kapja vissza ahogy átadta. Ellenőrzi, hogy minden cserép vissza lett húzva. Ezzel kapcsolatban beázási kárigényre nem jogosult.
Vállalkozó vállalja, hogy a tőle telhetően elvárható legnagyobb rendet hagyja maga után. Az esetlegesen később, ereszcsatornában vagy a kertben szálló üveggyapot teljes eltakarítását nem tudja vállalni.
Információáramlás
Vállalkozó köteles a Megrendelőt minden a munkavégzés során felmerült észrevételről informálni. Amennyiben ez a Kivitelezés módosítását jelenti az azzal kapcsolatos információkat átadni. Technikai kérdésekben a Kivitelezés Vezető, anyagi kérdésekben a Felmérést végző ajánlat adó kolléga nyújt felvilágosítást.
Bizonylatolás, számlázás
A helyszínen minden dokumentumot a Kivitelezés Vezető kezel, és állít ki.
A Kivitelezés megtörténtét a Felek munkalapon rögzítik.
A Munkalap tartalmazza az esetleges megállapodásokat, a szerkezettel kapcsolatos észrevételeket,esetleges Garanciára vonatkozó korlátozásokat,melyet átolvasás és értelmezés, után mindkét fél alá ír, ez szolgál teljesítési igazolásként.
Minden egyes elvégzett munkáról egyedi szerződés készül, a ténylegesen elvégzett munkáknak megfelelően, ezen Kivitelezői Szerződés tartalmazza tényleges fizetendő összeget.
A munkalap és a szerződés aláírására jogosult személy a Vállalkozó részéről az aktuális munka Kivitelezés Vezetője másrészről a Megrendelő, vagy az általa kijelölt megbízott személy, ha ő nem tartózkodik a helyszínen. A Megbízott által ellenjegyzett munka, teljeskörűen átvettnek tekinthető a Megrendelő aláírásával egyenértékű. A Megrendelő az átvételt kizárólag olyan hiba vagy hiányosság esetén jogosult megtagadni, amely a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Az Átvétel aláírás nélkül is létrejön, amennyiben a szolgáltatás igénybevétele az ingatalon megvalósul. A Munka a használatbavétel napján minden jogkövetkezmény tekintetében átvettnek tekintendő.
Vállalkozó az elvégzett munkáról, minden esetben számlát állít ki, amelyet Megrendelő az azon feltüntetett fizetési kondíciók szerint köteles kiegyenlíteni.
E napló/FAD
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy kötelessége tájékoztatni a Vállalkozót, ha a kivitelezendő munkához e-napló vezetése szükséges. Az e-napló vezetésének elmaradásából eredő kárért a Vállalkozó kizárja minden felelősségét kivéve, ha Vállalkozó írásban vállalta az e-napló vezetés kötelezettségét.
A Megrendelő e-napló vezetése esetén, köteles a Kivitelezést minimum 3 munkanappal megelőzően, megadni a részéről e- napló vezetésre jogosult elérhetőségét, valamint a munkaterület átvételéhez szükséges adatot.
FAD os elszámolásra csak abban esetben van mód ha az ilyen igényt már az Előlegszámla kiállítása előtt jelezték, valamint a Kivitelezés címére szóló FAD nyilatkozatot megküldték.
Garancia
Hatálya
A Megrendelés tárgyát képező ingatlanon, a munkalap szerinti átadott és átvett munka.
A Vállalkozó a felhasznált anyagtól függően az alábbi Garanciális időintervallumot vállalja.
Üveggyapot esetében 5 év teljeskörű
Kőzetgyapot esetében 3 év teljeskörű
Farost esetében 3 év teljeskörű
Cellulóz esetében nem vállalunk garanciát.
Beázásra vonatkozó észrevételeket a Kivitelezés elvégeztével az átadást követő 3 hónapig.
Azon folyamatok nem tartoznak a Garancia hatálya alá amelyekért a Megrendelő nem fizetett.
A Garancia a Munka Munkalapon történő átadásának dátumától számítódik, de csak a számla kiegyenlítését követően lép életbe.
A Garancia nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra ( pl.: szigetelő anyag letaposása). Más szerkezeti egység meghibásodásából eredő rongálódás ( pl.: beázás) a Garancia elvesztését jelenti, a szigetelő anyag csere költsége a megrendelőt terheli.
A Vállalkozó garanciális kötelezettsége nem terjed ki azokra a hibákra, melyek rajta kívülálló okokból keletkeztek, ilyen különösen: nem megfelelő szerkezeti rétegrend, meglévő tetőszerkezeti hibák, rendeltetésellenes használat, a Megrendelő vagy harmadik személy által végzett hibás vagy hanyag kezelés, szerelés, törött cserepek, esetleges gipszkarton repedés, nem szakszerűen beépített szerelvények (pl.: spotlámpa, légtechnika, elektromos fűtés) nem megfelelő páravédelme, vagy hibás beépítésből adódó kondenzációs pára összegyűléséből adódó szerkezet ázás.
A tető napelem/napkollektor/gépészeti vagy egyéb célból történő megbontása, felhelyezése, eltakarása esetén a Megrendelőt tájékoztatási kötelezettség terheli a Vállalkozó felé, legalább 1 héttel a tervezett munkálatok előtt. Ennek elmaradása esetén a garancia érvényét veszti. Garancia tovább élésének feltétele, hogy a szerkezetet érintő munkafolyamatnál az általunk delegált szakértő jelen legyen, és írásos jegyzőkönyvben nyilatkozzon a munkálatok végeztével, a garancia folytonosságáról. Szakértői jelenlét költsége a Megrendelőt terheli, melynek díja 8000 Ft+Áfa/óra az oda illetve vissza út idejét is beleértve.
A Garancia nem vonatkozik, a szerkezetbe költözött rágcsálókra, kisállatokra rovarokra, és egyéb élőlényekre, mivel ezek jelenléte, nem vezethető vissza a szigetelő anyagra, ez a szigetelő anyag fajtájától független termeszeti jelenség.
Érvényesítés feltételei
A Reklamációban érintett ingatlanra vonatkozó Számla, elvesztés esetén rendszerünkből visszakeressük.
Érvényesítés folyamata
Igénybejelentés
Fontos, hogy a lehető leghamarabb megtörténjen, bármely kollégánk értesítése írásban, e-mailben. Ezt követően kérjük e-mailben, lehető legpontosabban megfogalmazva eljuttatni, hozzánk a problémát, kép mellékletekkel.
Elbírálás
A bejelentés beérkezését követően kollégánk felveszi a kapcsolatot egy személyes felülvizsgálat, hibamegállapításra vonatkozó időpont egyeztetésre.
A felülvizsgálaton jegyzőkönyv készül.
Amennyiben, a garancia felülvizsgálat során egyértelműen jogosnak mutatkozik, és a hiba elhárítása az ott rendelkezésre álló erőforrásokkal megoldható, a hibát azonnal elhárítjuk.
Amennyiben, a hiba összetett, a felülvizsgálatkor minden paraméter dokumentálásra kerül. Ezen információk kiértékelésre átadásra kerülnek az illetékes szakmai és döntéshozó vezetőknek, akik a kiértékelését követően döntenek.
Kapcsolt kárigény esetén, amennyiben olyan tevékenységre is szükség van, melyet Cégünk saját erőforrásból nem tud elvégezni, csak Tulajdonosi döntés alapján van mód. Kapcsolt kárt csak a szükséges mértékig térítünk. Fenntartjuk a jogot a saját kivitelező partnerrel történő munkavégzésre.
Egyéb esetben 3 árajánlatot kérünk be, és a legkedvezőbbet adó vállalkozóval végeztetjük el a munkát, vagy azon összeget térítjük.
Lezárás
A Garanciális folyamat mindkét fél által alá írt jegyzőkönyvvel zárul.mA Garanciában végzett tevékenység az eredeti Garanciális időpontot nem hosszabbítja, mivel a munkáért ellenérték nem került felszámításra.
Általános záró rendelkezések
A jelen szerződés teljesítése vagy értelmezése kapcsán a Felek elsősorban közvetlen tárgyalások útján, békés úton kívánják rendezni vitás ügyeiket. A tárgyalásos rendezés sikertelensége esetén a jogviták elbírálására Felek az értékhatártól függően a Pesti Központi Bíróság, illetve a Fővárosi Bíróság illetékességét kötik ki.